הגדרת הזהות השיווקית של העסק שלך נוגעת בהחלטה שלך לגבי איזו תדמית אתה רוצה ליצור או לאמץ כלפי חוץ. כיצב אתה רוצה שיתפסו אותך ומה אתה שואף שיחשבו עליך? אתה יכול להחליט על תדמית "אופנתית", "בוטיק יוקרתי", "עממית - בגובה העיניים", "מתקדמת טכנולוגית", ועוד.
כשברור לך איזו תדמית אתה רוצה לשדר, אתה נמנע מבזבוז משאבים מיותרים על פעולות שיווקיות שלא מתאימות לתדמית הזו, וגם מאפשר ללקוחות הרלוונטיים להתחבר אליך ולהאמין בך, ובאופן זה, סוגר יותר הכנסות.
כל החלטה כזו תוביל לפעילות שיווקית קצת שונה במובנים רבים.
אז מה עושים?
עליך להתאים את אופן ותוכן הדיבור שלך ושל העסק לתדמית שבחרת. בעולם השיווק באינטרנט מדובר כמובן גם על הדיבור בכתב. החלטת התדמית שלך והזהות השיווקית שלך צריכה לבוא לידי ביטוי גם בחומרים השיווקיים השונים של העסק - איכות החומרים, גימור ההפקה, תוכן הטקסטים, הנראות הוויזואלית.
עוד היבט שחשוב להתייחס אליו הוא הפורמט שבו אתה בוחר להעביר תכנים. עליו להיות מותאם לתדמית שאתה רוצה לשדר (טקסט כתוב, סרטון וידאו מדוגם, או קובץ אודיו מקצועי) ולהעדפות צריכת התוכן של הקהל שאמור לקבל אותו.
ערוצי השיווק בהם אתה בוחר לעשות שימוש צריכים גם הם לחזק את התדמית שלך. וככלל, כל הפעילות השיווקית אמורה לחזק ולבסס את התדמית שהגדרת לעסק שלך.
שיווק הוא מנגנון, ולא אוסף פעולות. כדי שמערכת השיווק תעבוד ביעילות תהיה חייב לשלב את כל אחד מהרכיבים השונים של מערכת השיווק לכדי מנגנון שעובד כגוף שלם, הוליסטי. כל הרכיבים משפיעים זה על זה ומובילים לתוצאה אליה מכוונים.
אסטרטגיה זו מהווה את ליבת המערכת השיווקית, שמטרתה לתמוך ולהוביל להשגת היעדים העסקיים והכפסיים שהוגדרו לעסק. כמו שאין אפרסק ללא גרעין, הרי פרי בשל לא יכול להתפתח ללא גרעין, כך אין עסק ללא ליבה.
שלום לכם הגולשים, כאן יוסף קאלימי שמחתי לכתוב לכם. רבותי, רוצים אתר? מה, אין לכם אתר??? http://www.ykl.co.il